Tegeledes kulmude modelleerimise ja disainimisega juba aastaid, oleme alati tundnud huvi uute tehnoloogiate ja meetodite vastu – eriti, kui tulemus püsib kaua ning on abiks nendele klientidele, kellele looduse poolt pole just palju antud. Leidsime ühelt kohalikult veebileheküljelt põhjaliku informatsiooni microblading‘u protseduuri kohta ja kuna seda positsioneeriti tavapärasest püsimeigist palju paremaks ja pildid olid samuti väga muljet avaldavad, siis otsustasimegi koolitusest osa võtta.
Kuid kõigepealt – mis on microblading? See on Aasiast pärit kulmude pool-püsivärvimine, mille juures kasutatakse terakujulist instrumenti, mis koosneb mitmest kõrvuti paiknevast nõelast, millega sisuliselt lõigatakse nahka (!). Kui värv viiakse nahka liiga sügavale, muutub värv hallikaks või sinakaks ning samuti ei kulu see maha. Jah, te olete oma näo alatiseks rikkunud.
Ametliku väite kohaselt võib sinakas pigment esineda kas vale tehnika tõttu või väga rasuse naha puhul, aga hiljem selgus siiski, et see oht on vabalt esinev ka kombineeritud naha puhul, mis on aga enimlevinud nahatüüp.
Protseduuri juures mängib väga olulist rolli ka naha paksus. Kuna Skandinaavia naiste epidermise (ehk pealisnaha) kiht on kaks korda õhem kui Aasia naistel, on ka protseduuri ebaõnnestumise riskid kordi suuremad. Meie hinnangul ei sobi protseduur 90%-le Põhjamaa naistest.
Rõhutame, et eelnevalt protseduuri kohta infot googeldades leidsime tõepoolest vaid väga ilusaid fotosid. Paraku reaalsus nii ilus ei ole – kõik need kaunid fotod on tehtud koheselt peale protseduuri, kui nahk on veel lokaalse tuimasti mõju all, mistõttu mõjuvadki tehtud jooned ülipeenelt ja hüperrealistlikult (sarnanedes päris kulmukarvadele). Kahjuks ei leia internetiavarustest fotosid, mis on tehtud lõpptulemusest – siis, kui “koorik” on kulmudelt maha tulnud. Seda ei näidatud isegi koolitusel. Kuigi koolituse enda kohta ei ole meil ühtegi halba sõna öelda, see oli väga professionaalselt läbi viidud ja koolitaja oli samuti meeldiv.
Siiski, meie hinnangul on koolituse näol tegemist suure eksitusega. Tarbijakaitse väite kohaselt on see ülikerge juhtum, kus eraklient jääks alati õigeks – eriti, kui saadud tulemus ei vasta teenuse pakkuja poolt esitatud kirjeldusetele ja piltidele.
Kui palusime koolituse korraldajal tagantjärele näidata meile 10 ilusat tööd, mille puhul on pilt tehtud kuu pärast protseduuri ja kus tulemus vastab ka lubadustele, suudeti meile näidata vaid ühte. Lisaks selgus, et koolitaja pole seda konkreetset tehnikat veel aastatki kasutanud ja seetõttu tal pole ka “aasta hiljem”-stiilis pilte. Meie hinnangul on see äärmiselt kahetsusväärne, kuna arusaamine kõikvõimalikest komplikatsioonidest ja värvi kuluvusest tulebki umbes paariaastase kogemuse käigus. Selle aja jooksul on iluspetsialistil olnud võimalust oma klienti korduvalt näha ja olukorda hinnata-vaadelda. Praegusel juhul on see lihtsalt teoreetiliste teadmiste jagamine ja tekib küsimus, et kuidas saab sellist vastutusrikast protseduuri, mille käigus kliendi nahka tugevalt traumeeritakse, üldse õpetada inimene, kel puudub praktiline kogemus?
Oleme “targad” kahjuks tagantjärele ja meil ei tulnud pähe küsida neid fotosid enne, kui otsustasime koolitusele minna. Kindlasti soovitame seda teha aga kõikidel teil.
Peale kõikide nende asjaolude ilmnemist otsustasime seda teenust oma ilustuudios mitte pakkuda, sest meie ei soovi inimeste kulmusid rikkuda. Kui meie oleksime varem näinud “pärast”-pilte, ei oleks sinna koolitusele läinudki.
Kindlasti me ei välista õnnestunud tööde võimalust, aga hea tegija leidmisel tuleb arvestada, et tema leidmise tõenäosus on sama, mis on leida heinakuhjast nõela. Soovitame ka meeles hoida ütlust “Kui miski tundub liiga hea, et olla tõsi, siis nii võibki olla”…
Head naised, kui kaalute selle protseduuri proovimist oma nahal, küsige kindlasti “enne ja pärast”-fotosid, otsige lisainfot ja tehke mõistlikke otsuseid. Asjaolu, et oleme oma töös palju näinud inimesi, kes on juba sinakate või hägusena näivate kulmudega, on meie jaoks juba niigi kurb. Maitse asi muidugi, aga kui pakkuda sellist teenust, siis peakski inimene siiski teadma, millised riskid teda tegelikult ohustavad. Arvame, et klientidele tulekski näidata pilte sellest, millised on tema kulmud paari kuu pärast, mitte neid, millised on kulmud ainult paar päeva pärast protseduuri.
Meie õppisime oma veast, et olla järgmisel korral oma eeltöös põhjalikumad. Olge teie targemad ja õppige teiste vigadest. Rõhutame, et oma rikutud kulme te õhtul maha ei pese…
Oleme veendunud, et inimeste usalduse kuritarvitamist võiks esineda palju vähem ja meile kui tarbijatele näilikkuse pakkumist samuti. Paraku elame tarbimise ajastul ja oma toodete ning teenuste müümisel tarvitatakse kõikvõimalikke meetodeid. Kainet mõistust kõigile!
Lana Vallo, jumestaja ja kulmutehnik, ja Ksenia Ljashenko, jumestaja ja kulmutehnik
Glow Beauty studio